CX650E MOTORBLOK
Revisie
De reserve blok van deze motor wordt gereviseerd.
Het cx650 plaatje afgebroken
de druk groep verwijderen
hier kijk je tegen de versnellingsbak en olie pomp aan
versnellingsklok los nemen nadat achterdeksel compleet verwijderd is en de dynamo
Ketting compleet verwijderen met de automatic kettingspanner
Slijtage van de ketting is goed te zien
blok in de vierloper hangen kan ik hem gemakkelijk draaien
versnellingsbak er uit en oliepomp verwijderen
koppen los genomen nu kan de zuigers er uit genomen worden.
zuiger zijn er uit
de losse onderdelen liggen op de werkbank
nog even samen met mijn zoon een GL1100 gekocht en opgehaald in het midden van het land, deze motor heeft mijn zoon aangeschaft. kunnen we samen toeren.
Opbouw van het blok
De zuigers in gezet met de p r compressor
Alles goed in de olie gezet ook op de krukas.
Dit voorkomt droog draaien.
Hier de drijfstangbouten met 45kn vast gezet.
De kettingspanner goed met remreiniger schoonmaken.
Daarna met olie.
Er zit een kogel aan de achterzijde die kan je indrukken en dan de veer indrukken.
De veer vasthouden en de schroevendraaier er uit halen.
Aan de achterkant zie je boorgaten zitten waar je een splitpen in kan zetten.
Dan is de kettingspanner gespannen.
de kettingspaner geplaatst .
vergeet niet de splitpen er uit te trekken.
de kop onderhanden genomen
nieuwe klephoedjes geplaatst en alles schoon gemaakt.
als laatste laat ik zien waar je goed op moet letten.
dat is de koppakking
hier zie je de pakking recht op de paspennen.
als je zo de kop er op zet heb je zo weer een lekke pakking
voorzichtig de pakking aanpassen
hier zie je hoe ver het pasgat aangepast is
mooi in het midden.
na aanpassing
voor aanpassing
cx650 rez blok geheel gereed.
hier mag hij naast de cx500 blok wachten tot hij nodig is.
16-02-2019
hier stop ik
de rest is van de opbouw wel bekend bij een ieder.